Thursday, March 30, 2017

CERAHKAN DAN RAWAT KULIT DENGAN SET KECANTIKAN SHAKLEE | MANA YANG PERLU ?

Assalamualaikum dan salam sejahtera pembaca. Lumrah manusia sukakan kecantikan & keindahan. Sapa tak nak kulit cantik kan..semua nak.. Tak kira wanita mahupun lelaki. Ada juga pelanggan saya seorang lelaki yang membeli set nutriwhite dengan saya. Ramai juga yang beli untuk hilangkan parut, untuk cerah dan sebagainya. 
Cerah dan rawat kulit dengan set kecantikan shaklee | mana yang perlu?
Oleh itu, tak boleh dah nak kata bab jaga kecantikan ni hanya terletak pada wanita. Lelaki maskulin lagi lah lebih menjaga tahap kesihatan kulit ni tau. Para isteri juga sangat mementingkan bab kebersihan dan kecantikan ni. Siapa tak nak dipuji oleh suami kan. 

Ramai yang tanya saya vitamin apa yang sebenarnya kalau nak cantik ni?? Hihi..sebelum tu kena ingat, nak cantik luaran ni perlulah cantik dalaman dahulu. Sihat dalaman maka berserilah luaran kita. Betul ni tau..tak caya tanyalah orang yg lebih berpengalaman. 

Dalam islam pun menggalakkan kita menjaga kebersihan, kecantikan dan bau-bauan ni. Itu menunjukkan ketrampilan kita sebagai umat islam itu kemas dan bersih. Menjadi tuntutan buat kita. Selain daripada amalan berwuduk, tidak meninggalkan solat boleh juga berselawat sambil mengurut wajah dari bawah ke atas. Minum air dengan cukup sekurang-kurangnya 3 liter sehari. 

AMALAN MEMBACA AL-WAQIAH & ZIKRULLAH 
Saya kongsikan amalan yang cukup berkesan iaitu membaca surah al-waqiah ayat 35-38. 
Selepas solat isyak, baca alfatihah 1x, baca ayat qursi 1x , baca ayat 35-38 1x, kemudian hembuskan dalam air. Minum air tersebut dan selebihnya boleh disapukan di wajah. 
Antara zikir yang boleh diamalkan ialah : 
Ya Badiah 1x
Ya Nur 1x
Ya Hadi 1x 
Ya Allah 3x

VITAMIN MANA YANG PERLU SAYA MAKAN ?
Sebenarnya yang paling basic untuk set kecantikan adalah Vitamin C , Vitamin E & B-complex. Tapi kalau nakkan hasil yang lebih ohsem boleh ambil sekali tambahan 3 lagi kombinasi vitamin kulit yang laris dalam produk shaklee iaitu ESP , GLA COMPLEX & COLLAGEN POWDER. Rasa banyak sangat?? Okay..meh kita borak-borak supaya saya boleh beri konsultasi yang mana lebih perlu untuk masalah anda. Banyak khasiat pada setiap produk. Masing-masing ada keperluan.

•  SR VITAMIN C
Kesihatan :
Memerangi Kanser – Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T-cells unutk melawan sel- sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

Mengekalkan Kolestrol Sihat – Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, meghindari arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Kecantikan :
Membentuk Kolagen – Meransang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

Mencantikkan Kulit – Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utaman kejadian jeragat.

VITAMIN E COMPLEX
Kesihatan :
Melindungi Jantung – Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat ; melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid; meningkatakn kolesterol HDL; mengurangkan tekanan darah; menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri; menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dll.

Anti-Oksidan Yang Kuat – Pengambilan lebih dari 1,200UI sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumer, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki maslah oksidasi – katarak dan masalah penglihatan.

Kecantikan :
Anti-Penuaan – 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.

Membaiki Parut – Membaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka unutk mengurangkan kesan parut.

Dan akhir sekali untuk kekal cantik dan sihat..kita kenalah ambil sekali dengan B Complex. Kenapa?..sebab b complex shaklee lengkap dengan lapan kumpulan vitamin B , dilengkapi dengan Sistem penyerapan Boaktif Berpaten. Lebih tepat lagi  ialah Asid Folik, iaitu sejenis vitamin B tidak dapat diserap dengan mudah.

 B-COMPLEX
Apa kebaikan vitamin B Complex sebenarnya?

Banyak keperluan vitamin b complex ini, antaranya ialah untuk mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, nak cantik kita tak boleh stress, nanti nampak tua, so ambil b complex untuk kawal kita punye stress..selain tu b complex juga membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik dan macam – macam lagi.

Haa.bestkan..semuanya complete.. Macam mana pula dengan 3 kombinasi lain tu kan? Haa..meh ni sy kongsi lagi..

GLA COMPLEX
• GLA(gamma linolenic Acid) diekstrak daripada borage yang mengandungi 2x ganda GLA dalam EPO.
• Borage mengandungi 3x biovailabiliti dan 3x lebih berkesan daripada EPO.
• GLA ini turut mengandungi sumber terbaik Omega-6 & digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan & kestabilannnya.
• Membantu mengawal selia estrogen & testosterone dimana hormone ini juka kurang dalam tubuh akan mempercepatkan penuaan.
ESP
• Merupakan Non GMO protein soya yang mengandungi 14gm protein dalam satu sudu.
• Mengandungi kandungan protein yang tinggi : 2x protein daging; 4xprotein telur & 12x protein susu.
• Mengandungi 9 jenis Essential Amino Acid/9 jenis amino acid penting, dimana amino asid(mono molekul dalam protein) yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh hanya boleh diperolehi daripada sumber makanan.
• Amino asid amat penting untuk pertumbuhan sel kulit manusia. Mcm mana sel kulit mati nak ganti baru klu protein tak cukup kan. 

COLLAGEN POWDER
terbukti berkesan. Segala masalah kulit insyaAllah boleh hilang. Bukan sahaja untuk cantik kekal berseri dan menjadikan kulit licin bersih malah, ianya juga dapat menyembuhkan sakit sakit lutut dan ianya memang terbukti. Ada seorang mak cik ni, menderita sakit lutut agak lama, selepas consume Collagen Powder Shaklee, kulit semakin cerah dan menegang dan sakit lutut tiada lagi. Korang patut cuba. Memang terbaik! Korang yang muka dah berlubang sebab jerawat dan parut semua memang kena cuba Collagen Powder Shaklee ni. Highly recommended!

Nak lagi super ohsem lagi ambillah vivix. Meremajakan anda. Vivix minuman bbotani yang luar biasa. 
Vivix ni bukan sebarangan produk tau.. 




NAK TAHU BAHAN MASKER YANG BOLEH KITA AMALKAN BUAT KECANTIKAN WAJAH? 

Saksikan video ini tentang kisah tersalah menggunakan produk kecantikan mengakibatkan wajahnya berjerawat, bernanah dan tidak lagi cantik berseri. Bagaimana wanita ini berjaya menyelesaikan masalah yang dihadapinya selama 7 tahun itu..? Jom kita tonton..


Perlu kita ingatkan diri kita bahawa penting untuk kita menjaga dalaman kita. Cukupkan keperluan nutrisi kita. Pengambilan air yang secukupnya. Itu adalah general..walaupun anda tidak sakit sekalipun, tidak makan vitamin sekalipun tetap perlu cecair dalam badan. 
pilih yang bersesuaian dengan masalah anda.

Sebarang pertanyaan atau pesanan produk boleh hubungi /watsapp saya & saya akan memberi bimbingan serta konsultasi pada anda sehingga anda berjaya/mencapai target. Amiinn Ya Mujib! 
Ingin mencuba rangkaian produk dari shaklee?? Anda ingin menjana pendapatan dengan shaklee?? Ingin mengubah hidup & kesihatan anda dengan shaklee?? 
Jangan tunggu lagi dan hubungi saya! 

 klik sini


You are not paying for the supplement, but you are investing on your health.

Pengedar Sah Shaklee Senawang / Seremban

Yaya Abd Aris
018 328 4995


Qisyaireen.blogspot.com


No comments:

Post a Comment

CARI DI SINI

Followers

TANYA DI SINI