Friday, September 2, 2016

APA ITU LANDMARK STUDY ?? BETUL KE SHAKLEE ADA LANDMARK STUDY ??

Nama shaklee makin lama makin dikenali sekarang ni. Anda tahu apa tu Landmark Study ni?? Mcm pertama kali je dengar kan..hihi.. takpe..saya bagi tau anda.. Landmark study ni adalah kajian klinikal yg dibuat ke atas sesuatu produk bagi memastikan keberkesanan produk & sebagainya.
Apa itu landmark study ?? betul ke ada shaklee landmark study??
Ia dijalankan selama 3 tahun dari 2004 hingga 2007 memang menunjukkan pengguna vitamin Shaklee mendapat kesihatan yang lebih baik, berbanding dengan pengamal vitamin lain, dan juga bukan pengamal suplemen.

Orang logik biasanya akn suka dengan nombor & result. Setakat hearsay, dia takkan percaya. Kalau percaya pun dia pasti nakkan bukti. Rasa tak puas hati katanya. 
Jadi Mr Roger Barnett (CEO Shaklee) pun rasa tak puas hati bila orang asyik cakap vitamin shaklee ni best la, berkesan la & sebagainya. Yela,semua org boleh claim the best dgn cakap2 je tapi bukti hitam putih belum tentu ada. So, Mr Roger mengambil keputusan nak proposed National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) untuk membuat satu study ke atas supplemen shaklee ni.
NHANES adalah satu badan survey di bawah National Center for Health Statistics (NCHS) yang dipercayai dan mempunyai reputasi yang tinggi dalam membuat survey berkaitan status kesihatan dan nutrisi produk US.

Sebelum ni, NHANES memang dah conduct / study yang lengkap ke atas supplemen iaitu supplemen pengamal vitamin VS kumpulan yang tidak mengamal vitamin  dalam harian. Oleh itu , Mr Roger minta NHANES tambah lagi satu kumpulan iaitu pengamal vitamin shaklee ( yg dah amik shaklee 20 tahun ke atas )

NHANES setuju untuk conduct study ni dan minta 1 institusi penyelidikan yang agak hebat iaitu University of California Berkeley ( UC BERKELEY ) untuk mengetuai.
Dr.Gladys Block diberikan kuasa penuh untuk menjalankan study ni. Doktor ni bukan calang-calang orang tau. Beliau ni adalah antara orang yang hebat dalam bidang Epidemiologi & Public Health Nutrition.  Maka kesemua keputusan adalah dari beliau. Baik buruk result tetap akan di publish

TAPI..KENAPA SHAKLEE BUAT LANDMARK STUDY NI??
Shaklee ni adalah syarikat supplemen yang mana satu-satunya membuat landmark study. Shaklee nak membuktikan bahawa produknya betul-betul mampu meningkatkan taraf kesihatan para pengamalnya. 
Dah dapat keputusan pun, shaklee ni tetap tak puas hati lagi. Dia siap minta 3rd party saintis pula untuk buat review. Takut ada mana-mana yg tidak tepat. Sebaik sahaja keputusan keluar jadi tiada mana-mana pihak pun akan mempertikaikan tentang produk shaklee ni. maksudnya siapa-siapa pun tak boleh nak argue pasal result ni kan.

Bak kata Cindy Latham, Senior VP of Marketing , Shaklee Corporation (mantan)
" i guarantee any other company would NOT have done this study, because they would be concerned about the possible outcome. We believed in our products & gave UC- Berkeley full control. You should be extremely proud of the result & because it will be 'peer reviewed' nobody can argue with you regarding the merits of the data ". 

Hasilnya..
>>> BIRU - Golongan yg tidak mengambil apa-apa supplemen. Hanya menjaga pemakanan/diet sahaja.
>>>  MERAH - Golongan yg mengambil 1 jenis vitamin/supplemen sahaja jenama lain.
>>>  HIJAU - Golongan yg mengamalkan supplemen Shaklee selama 20 tahun.


Responden HIJAU mempunyai 11% paras nisbah kolesterol yg lebih rendah berbanding HDL. Dalam bacaan kolesterol badan kita, HDL mewakili 'kolesterol baik'. Manakala LDL adalah 'kolesterol jahat'. Responden HIJAU memiliki nisbah antara keduanya ini lebih rendah. Bermaksud, paras HDL yg tinggi/baik dalam badan responden HIJAU mampu menyingkirkan LDL yg jahat bagi memastikan bacaan total cholesterol yg normal.

👉
 Responden HIJAU mempunyai 33% paras trigliserida yg lebih rendah berbanding responden BIRU & MERAH. Trigliserida adalah lemak dalam bentuk kimia yg terkandung di dalam makanan & juga tubuh manusia. Lebih rendah kadar trigliserida bermaksud jantung & badan seseorang itu adalah lebih sihat.

👉
 Responden HIJAU mempunyai 36% paras homocysteine yg lebih rendah berbanding responden BIRU & MERAH. Homocysteine adalah asid amino yg dihasilkan secara semulajadi oleh badan kita. Lebih rendah paras homocysteine ini, maka lebih optimum taraf kesihatan jantung & badan kita.


Responden HIJAU mempunyai 59% paras protein C-Reaktif yg lebih rendah berbanding responden BIRU & MERAH. Protein C-Reaktif ini terkandung di dalam darah kita. Lebih tinggi kadar protein C-Reaktif ini, maka badan kita akan lebih sensitif & mudah terjejas oleh biological stress akibat response badan terhadap ancaman-ancaman yg menjejaskan kesihatan. Bila kadar protein C-Reaktif lebih rendah, bermaksud badan akan lebih sihat & taraf kesihatan sukar terjejas.
👉
 Responden HIJAU juga mempunyai risiko yg lebih rendah dalam mendapat penyakit kritikal seperti diabetes, serangan jantung, kegagalan fungsi jantung, stroke & penyakit koronari jantung.
\
 Nota penting:

Responden HIJAU mengamalkan Vitalizer Shaklee yg mengandungi:

 Vitalea with iron formula (multivitamin lengkap)
 Caroto-E-Omega
 B + C Complex
 Optiflora Probiotics

Dalam gambar di atas mudahnya, menukar brand vitamin akan menukar tahap kesihatan anda. Keputusan ini juga menunjukkan pengamal shaklee tiada masalah buah pinggang. Darah pengamal shaklee mengandungi vitamin yang paling banyak, kerana vitamin Shaklee mudah di serap, berbanding vitamin lain. Walaubagaimanapun, kajian ini tidak menunjukkan makan suplemmen bukannya satu BULLETPROOF kepada penyakit kronik, cumanya risiko penyakit seperti diabetes dapat dikurangkan.





Ada yakin??



Sebarang pertanyaan atau pesanan produk boleh hubungi /watsapp saya & saya akan memberi bimbingan serta konsultasi pada anda sehingga anda berjaya/mencapai target. Amiinn Ya Mujib! 
Ingin mencuba rangkaian produk dari shaklee?? Anda ingin menjana pendapatan dengan shaklee?? Ingin mengubah hidup & kesihatan anda dengan shaklee?? 
Jangan tunggu lagi dan hubungi saya! 

 klik sini


You are not paying for the supplement, but you are investing on your health.

Pengedar Sah Shaklee Senawang / Seremban

Pengeposan seluruh malaysia termasuk Sabah & Sarawak

Yaya Abd Aris
018 328 4995
Qisyaireen.blogspot.com







No comments:

Post a Comment

CARI DI SINI

Followers

TANYA DI SINI