Thursday, December 1, 2016

Tips pengendalian anak eczema. Produk yg berkesan merawat eczema.

Assalamualaikum.. Teringat saya pada cust ni, nak beli basic-h sebab anaknya ada masalah kulit. Alhamdulillah.. Lepas beberapa hari (tak smpi seminggu) kulit anaknya beransur pulih. Tiada lagi kemerah2an, biji2, & gatal. Anak demam pun boleh guna juga.


Herbal blend pun bagus klu guna pada anak2.. Kulit gatal2..kudis..gigitan nyamuk..kene minyak panas.. Krim ni sentiasa ada simpan kat rumah.. Senang. Semua blh pakai. Selamat & berkesan.


* Harus ada 1st aid kit ni di setiap rumah. 


📌Sini sy sertakan tips pengendalian untuk anak yg eczema : 

Eczema : Rasa gatal dan kelihatan tidak selesa. Kesan lebih teruk dapat dilihat apabila berdarah dan keluar air. Selalunya dapat dikesan pada pelipat kelopak mata, leher, siku, lutut, pergelangan tangan, jari tangan dan jari kaki. Dermatis seperti kulit kemerahan, kuping dan bengkak turut kelihatan.

1. Menyusu boleh membantu melindungi daripada ekzema dan alergi lain.Sebahagian kanak-kanak yang diserang ekzema mungkin alah kepada susu lembu. Jika anak anda mengambil susu formula, disarankan anda untuk mencuba dahulu formula protin hidrolisis. Jika bayi menyusu badan, ibu-ibu kena berkorban sedikit untuk kawal pemakanan, cuba elakkan makanan laut, kekacang dan makanan gatal yg lain. Dan elakkan makanan tersebut terkena pada kulit bayi.

2. Kuku Yang Pendek 
Sebaiknya, pastikan kuku anak sentiasa dipotong . Kulit pesakit ekzema biasanya sangat gatal, kemerahan dan kadangkala melepuh ketika mengalami serangan.

3. Pengurusan Si Anak semasa Mandi
Walaupun anak anda suka bermain air, elakkan membiarkan anak anda mandi terlalu lama. Mandi yang terlalu lama boleh mengeringkan kulit.

5. Pelembap penting Untuk Kulit Ekzema
Pesakit sering juga mengalami kegatalan dan kulit kering yang melampau. Apabila kulit kering ia mengalami masalah kekurangan air. Ini biasanya terjadi pada pesakit Atopic Ekzema dimana keadaan kulit menjadi kering disamping terdedah pada jangkitan bakteria dan virus.

6. Kawal Permakanan
Setengah pakar percaya yang pendedahan kepada makanan tertentu akan membuat ekzema lebih teruk. Reaksi kepada makanan secara berasingan sudah tentu boleh ditangani dengan mengelakkan makanan itu, tetapi jangan tukarkan diet bayi anda secara drastik tanpa berbincang dengan doktor. Sgt bagus beri ank mkn omega guard. 

7. Persekitaran
Untuk mengelakkan dari terdedah kepada hama seratus peratus bukanlah mudah. Hama berada di mana-mana sahaja termasuklah di dalam habuk yang terdapat pada cadar, bantal, pakaian, mainan (soft toys), sofa dan karpet. 

Sebarang pertanyaan atau pesanan boleh hubungi /watsapp saya & saya akan memberi konsultasi pada anda sehingga anda berjaya. Amiinn Ya Mujib! 



Ingin mencuba rangkaian produk dari shaklee?? Anda ingin menjana pendapatan dengan shaklee?? Ingin mengubah hidup & kesihatan anda dengan shaklee?? 


Jangan tunggu lagi dan hubungi saya! 

Pengedar Sah Shaklee Senawang/ Seremban

Yaya Abd Aris
018 328 4995

#tsunamishaklee #greatSID 
#amazing10 #emeraldswift 
#shakleeeffect #emeraldfamily 
#liveamazing 
#WAHM #shakleesenawang

No comments:

Post a Comment

CARI DI SINI

Followers

TANYA DI SINI