Saturday, December 31, 2016

Tips berjimat cermat caraku.

Dengan situasi ekonomi Malaysia yang tengah menjunam sekarang, adalah lebih baik kita berjimat cermat daripada kerap berbelanja. Berbelanja mengikut keperluan & jangan lebihkan kehendak. 


Nak dibandingkan dulu dan sekarang, perbelanjaan brg dapur kami tak smpi rm300 (complete semua basahan atau kering) tapi sekarang mesti akn lebih rm300 (brg yg sama shja) siap ada yg tukar beli yg berpatutan sikit. Perlu bijak buat keputusan. 

Contohnya kami bli susu dan pampers ank di speedmart sbb bila bndingkan harga tmpat lain, spdmart lgi murah. Betul ni. Klu x caya, sentiasa lah buat perbandingan. Ni pun salah satu cara nk jimat kan.. Kami mmg bli brg tgk harga, brape bnyk die naik, bndingkn tmpat lain. Klu mahal kami x beliπŸ˜… 

Yang lain kene kawal la nafsu berbelanja tu. Ajar diri sendri. Brands tak penting sgt..asal serasi & halal. Simpan duit. Walaupun syiling atau sikit2 pun takpa.. Cam kami, kami simpan syiling so setiap tahun da ada duit raya ..tinggal tukar je..hihi. Simpan dlm asb pun sama. Tak kisah lah dimana pun, asal dapat menabung untuk dikemudian hari. Penting tu..

Selain itu, mula kaji rentak dan gaya perbelanjaan, dan fahami ia sedalam yang boleh. Janji kita dapat berjimat sebanyak yang mungkin. Lebih banyak yang boleh kita jimat, adalah lebih baik. Ekonomi hidup yang baik bermula dengan diri korang sendiri, bukan orang lain. πŸ˜ƒπŸ‘



Sebarang pertanyaan atau pesanan boleh hubungi /watsapp saya & saya akan memberi konsultasi pada anda sehingga anda berjaya. Amiinn Ya Mujib! 



Ingin mencuba rangkaian produk dari shaklee?? Anda ingin menjana pendapatan dengan shaklee?? Ingin mengubah hidup & kesihatan anda dengan shaklee?? 


Jangan tunggu lagi dan hubungi saya! 

Pengedar Sah Shaklee Senawang/ Seremban

Yaya Abd Aris
018 328 4995
qisyaireen.blogspot.com

#tsunamishaklee #greatSID 
#amazing10 #emeraldswift 
#shakleeeffect #emeraldfamily 
#liveamazing 
#WAHM #shakleesenawang

No comments:

Post a Comment

CARI DI SINI

Followers

TANYA DI SINI