Sunday, April 24, 2016

KANSER.... Antara penyakit pembunuh No.1

KANSER....
Kita memang biasa dengar tentang kanser kan. Antara pembunuh nombor satu di Malaysia!

Apa yang buat kanser ni membunuh adalah kerana biasanya ia susah nak detect kalau tak jalani pemeriksaan rutin. Tau2 bila dah ada simptom, dan bila dah keluar simptom tu.... maknanya keadaan dah teruk. Mungkin dah peringkat ke-3 atau ke-4 yakni final stage...

Perkataan Kanser itu sendiri datang dari bahasa latin iaitu crab. kanser atau lebih sinonim panggilannya dikalangan penduduk malaysia dengan barah merupakan sejenis penyakit yang berkaitan dengan ketidak-seimbangan tindak balas sel dalam badan. Pada kebiasaanya, sel ini akan bertambah mengikut aturannya bagi membolehkan tumbesaran badan dan pemulihan selepas berlakunya kecederaan. Namun ada kalanya sel ini bertambah secara tidak normal seterusnya menyebabkan berlakunya ketumbuhan tidak normal atau juga dikenali sebagai tumor.


Umumnya 1 billion sel kanser diperlukan untuk membentuk selonggok tisu kanser bersaiz 1 diameter dan berat 1 gram. Oleh itu, kanser adalah sukar dan lewat untuk dikesan melalui teknik pengimejan. Rawatan kanser pula tidak hanya bergantung pada kaedah suntikan sahaja, terdapat beberapa cara seperti rawatan sinar radioaktif, pembedahan, ubatan konvensional sehingga kepada makanan tambahan yang mengubah persekitaran di mana terdapatnya sel kanser itu kepada satu persekitaran yang kurang sesuai untuk berkembang. Kanser boleh diibaratkan sebagai benda asing yang datang daripada kegagalan tubuh kita dan perlu dirawat dengan segera. Kaedah rawatan konvensional yang sedia ada beserta dengan pengambilan herba menjadikan potensi untuk kanser itu sembuh adalah lebih tinggi.

Macamana kanser boleh berlaku?

Ada banyak teori, tapi kali ni kita cakap pasal 3 teori popular :-

1) sel kita sepatutnya mati dan berganti baru, tapi bila sel tak mati2, sel baru tetap tumbuh. sel yg tak mati ni yg jadi kanser.

2) sel badan rosak dan sel-sel baru akan copy sel yang rosak ni. bila dah banyak sel rosak, maka jadilah kanser.

3) mengikut sesetengah teori perawatan Islam, kanser disebabkan oleh jin.

Utk teori (1) & (2), keadaan sel yang tak berapa betul ni adalah disebabkan oleh banyak perkara. Misalnya radikal bebas, makanan yg mengandungi bahan-bahan kimia, penggunaan produk yg ada bahan kimia bahaya dan sebagainya.

Sebab tu kita digalakkan utk guna dan  ambil produk organik atau supplement utk kurangkan exposure tubuh kita terhadap bahan2 kimia bahaya ni.

Dan kita juga mesti konsisten makan suplemen utk buang toksin-toksin yg masuk dlm badan kita secara tak langsung. nak taknak, hari2 kita sedut udara yang ada macam2 gas beracun... asap kereta, asap kilang, asap bakar, jerebu, etc.

Yang no (3) pulak, kat sini pentingnya amalan rohani.

Amalan kesihatan yang baik BUKAN JAGA MAKAN SAHAJA , tak guna kalau makan kita kemain jaga tp aktiviti tak sihat juga, amalan rohani tak buat...


Suplemen dah jadi wajib sekarang tau... kita makan 'makanan sebenar' tp hakikatnya nutrien dalam tu dah tak cukup disebabkan macam2 kerja teknologi dlm pemakanan ni..... last2 kita cuma makan untuk kenyang je, bkn utk dapat nutrisi.

Amalkanlah 5 perkara di atas, mudah2an kita menjadi lebih sihat fizikal & emosi... dijauhkan dari kanser.

Saya cadangkan anda untuk makan suplemen dari shaklee iaitu Vivix


Ini antara testimoni yang dapat saya tunjukkan.. Berkenaan dengan kanser & vivix.













SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBITOR
Yaya Abd Aris (ID 1212597)
018.328.4995
Email : ayeleyaz24@yahoo.com

Page : Heal thy love beauty
Facebook page : yaya abd aris
Instagram : yaqisya_shaklee

Pengedar shaklee pengkalan chepa, kota bharu.


No comments:

Post a Comment

CARI DI SINI

Followers

TANYA DI SINI