Thursday, April 28, 2016

5 TEORI PENUAAN... Untuk awet muda atau Penyakit merbahaya ??

Bila kita sebut tentang ANTI PENUAAN, jgn salah faham dgn --> taknak jadi tua. Tua adalah satu proses semulajadi yang berlaku dalam kehidupan kita. Semua orang yang panjang umur akan menjadi tua.
Anti penuaan, untuk awet muda atau penyakit merbahaya
Senang cerita, semua akan tua walaupun benda bukan hidup pun akan tua..meningkat usia kan. Memang betul anti penuaan itu untuk kecantikan kulit wajah kita, pada mata kasarnya..kita boleh nampak wanita terutamanya yang awet muda. Umur 50an tapi pemampakkan seperti anak dara gitu. Memang betul kalau kena dengan caranya, betul prosesnya.

Tapi penuaan yang saya tekankan ini ialah penuaan yang membawa kepada penyakit merbahaya. Tak percaya?? 

TEORINYA....
Penuaan yang diprogramkan --> Pembahagian sel dan ransangan neuroendoktrine terhenti pada sesuatu peringkat usia. 
Kerosakan DNA --> Ini paling menakutkan lah sebab semakin banyak DNA yang rosak tidak dapat diperbaiki oleh badan secara semulajadi. Bila DNA rosak, ia tak boleh nak buat kerja dgn baik... Dan kesannya sel kita akan rosak dan mati.

 Sel kita memang akan mengalami proses kematian & diganti sel baru... tapi... sel yang baru tu dia akan tiru sel yang mati tadi. kalau sel yang mati tadi tu rosak, sel baru pun jadi rosak jugak! ini lah salah satu penyebab KANSER! bila sel-sel baru adalah sel yang rosak... bayangkan je lah apa jadi kat badan kita ni.
Kerosakan sel akibat radikal bebas --> Ini memang susah nak elak. Kenapa? Sebab kehidupan kita memang akan terdedah dengan radikal bebas ni. Radikal bebas ni adalah unstable atom dalam badan yang disebabkan pencemaran, direct sunlight, proses badan membakar lemak, proses penuaan, brain degeneration dan banyak lagi..so semua perlu tahu, dlm badan kita ni ada banyak free radical!!! Takut kan. 
Metabolisme protin menurun --> Sel tidak menerima protin yang secukupnya untuk pembinaan dan pemulihan. 
Kerosakan sel kumulatif --> Sel rosak akibat pelbagai faktor termasuklah jangkitan kuman, kurang nutrisi dimana makanan yg kurang nutrien (walaupun dah seimbang tak semestinya cukup yer), stress & tekanan perasaan, malas beraktiviti, dan sebagainya. 

SUPPLEMEN YANG MEMBANTU
Tapi dengan mengambil suplemen anti penuaan, kita bukannya tak mahu jadi tua. Tapi tak mahu diri kita menghidapi sejenis penyakit yang dipanggil PENUAAN atau orang putih kata AGING.

Jadi tua tu tua lah. Umur 70, 80... nak muda kut mana lagi. Tapi penyakit penuaan ini boleh melanda sesiapa saja. orang muda-muda, budak-budak..

Baca sini --->> APA ITU VIVIX 

Dah baca?? Haaa..baru boleh baca selanjutnya kan.. 
Penyakit penuaan ni effectnya adalah penyakit-penyakit degeneratif (penyakit bukan kerana jangkitan kuman, tp disebabkan oleh sel sendiri yg rosak & tak dapat bekerja dengan betul). Antara penyakit degeneratif ialah sakit jantung, kencing manis, nyanyuk... dan pembunuh no 1 - KANSER.
Vivix membantu membersihkan pollutants and other contaminants justeru menjadikan kulit lebih segar, sihat and more elastic, thus preventing new wrinkles and reducing the appearance of existing ones.
Penah dengar tentang resveratrol tak?
Resveratrol is a polyphenic compound yg kita boleh jumpa dalam grapes, some types of berries, japanese knotweed , peanuts, dan wine..(tapi takkan la kita nak minum wine kan) thats why shaklee cipta supplemen yang lebih power dan kandungan *VIVIX ni 10x lagi hebat kandungannya dari resveratrol sahaja*

Salah satu usaha utk melindungi diri kita dari penyakit-penyakit tersebut ialah dengan pengambilan suplemen secara konsisten terutamanya suplemen anti penuaan seperti Vivix.

Jgn takut amik Vivix sebab takut tak tua-tua OK.. tua tu pasti (kecuali kalau mati muda mmg tak sempat tua), yg kita taknak penyakit-penyakit disebabkan oleh penuaan ni.

Ni yaya bg antara testimoni pelanggan yg berjaya dengan vivix & collagen shaklee.








Best kan !! 😀 takkan kita nk orang lain je awet muda..kita pun mesti nak kan.. Suami pun bertambah2 sayang...hihihi.. Yg penting, penyakit penuaan bkn kerana tua.

VIVIX ni satu supplement Shaklee yg diperbuat dari bahan organik...ade 4 main ingredients dlm VIVIX yg kaya dengan polyphenol..

🌱Muscadine Grape
🌱Purple Carrot
🌱European Elderberry
🌱Polygonum Cuspidatum
Sebarang pertanyaan atau pesanan produk boleh hubungi /watsapp saya & saya akan memberi bimbingan serta konsultasi pada anda sehingga anda berjaya/mencapai target. Amiinn Ya Mujib! 
Ingin mencuba rangkaian produk dari shaklee?? Anda ingin menjana pendapatan dengan shaklee?? Ingin mengubah hidup & kesihatan anda dengan shaklee?? 
Jangan tunggu lagi dan hubungi saya! 

 klik sini

You are not paying for the supplement, but you are investing on your health.

Pengedar Sah Shaklee Senawang / Seremban

Pengeposan seluruh malaysia termasuk Sabah & Sarawak

Yaya Abd Aris
018 328 4995
Qisyaireen.blogspot.com


No comments:

Post a Comment

CARI DI SINI

Followers

TANYA DI SINI