Friday, April 29, 2016

BUAH PINGGANG...sebagai bahan penapis...

Buah pinggang merupakan organ penting dalam tubuh badan manusia. Ianya termasuk dalam kumpulan organ utama seperti jantung , otak & paru-paru. 


Buah pinggang memainkan peranan yang penting dalam mengekalkan keseimbangan kimia tubuh kita. Ia menjalani proses yg dinamakan hemeostasis. Ia berfungsi membersihkan sel kimia yg tidak diperlukan didalm tubuh. Pentingnya proses ini adalah bagi memastikan darah kita hanya mengandungi campuran garam galian dan air yg cukup serta mengekalkan tahap asid alkali di dalam cecair tubuh. 

Buah pinggang yg lebih dikenali sbgai bahan penapis, berfungsi memastikan bahan yg tidak diperlukan oleh tubuh dikeluarkan dlm bentuk air kencing. 


Kedua-dua buah pinggang kita terletak di atas sedikit dari pinggang di belakang rongga abdomen. Selain membersihkan darah, buah pinggang berperanan mengawal kandungan garam & air yg terdapat di dalamnya. Umpamanya jika kita minum air yg banyak & cepat, air terus memasuki saluran darah & mempunyai kesan mencairkan darah. Apabila darah yg cair ni masuk buah pinggang, air yg berlebihan td akn keluar secara automatik sbgai air kencing. 
Sama juga jika kita bnyk berpeluh, tubuh kekurangan air & air kencing akn bertukar warna pekat sehinggalah buah pinggang mengumpul jumlah air yg cukup.





Apabila seseorang pesakit yg menghidap penyakit buah pinggang yg kronik, ia akan sakit teruk selama beberapa bulan dan mengalami anemia. Buah pinggang terus mengeluarkan air kencing namun gagal mengeluarkan bahan kotoran atau menyerap bahan yg berguna.

Mengawal pemakanan kita adalah salah satu cara untuk membantu kesihatan penghidap masalah ini. 

Supplemen yg dicadangkan ialah : 

Vivix.. Kerana...




Testimoni-testimoni.....







SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBITOR
Yaya Abd Aris (ID 1212597)
018.328.4995
Email : ayeleyaz24@yahoo.com

Page : Heal thy love beauty
Facebook page : yaya abd aris
Instagram : yaqisya_shaklee

Pengedar shaklee pengkalan chepa, kota bharu.








No comments:

Post a Comment

CARI DI SINI

Followers

TANYA DI SINI