Tuesday, February 20, 2018

Travel is the healthiest addiction |

“To travel is to take a journey into yourself” -Danny Kaye.
Maksudnya bila kita travel, kita akan lebih kenal potensi diri kita dan tujuan hidup kita. Bila travel kita akan ditemukan dengan cabaran-cabaran baru, jumpa orang baru, budaya baru, gaya hidup baru yang jauh berbeza dari kehidupan harian kita.
Before ni pernah pergi jakarta & bandung, Indonesia. Apa yang paling saya ingat sampai sekarang ni masa dekat dalam kereta, ada budak kecil.. Kalau masa tu maybe dalam baya qisya agaknya.. 4-5 tahun gitu..die jual batu lesung Die letak kayu panjang dekat tengkuknya..kiri kanan ada bakul ( dalam tu la batu lesung). Kesian sangat. Tapi itu macam jadi lumrah kehidupan mereka dekat sana. Bukan semua orang merasa kesenangan. 

Terfikir juga masa tu kecik-kecik lagi die dah buat kerja macam tu ya..tersepit dengan kehidupan. Syukur sangat dengan apa yang kita ada sekarang. 

Lepas ni nak travel, kena fikir pula untuk bajet anak-anak...hihi.. InSyaaAllah mudah-mudahan planning kita tahun 2019 nanti tercapai yer anak-anak.. Bila dah buat shaklee ni, ramai otai-otai yang dah selalu travel. Travel shaklee apatah lagi. Best sangat tau layanan 5/6 🌟 tuu.. Banyak betul tips boleh dapat dari mereka tau. Nak ikut jejak langkah. Boleh belajar budaya negara orang. Syiok!

apa yang dapat kita belajar lagi sebelum nak travel ni boleh disiplinkan diri untuk simpan bajet kita kan. Firm dalam urusan kewangan. Amalan menabung boleh diterapkan. Baguskan.. 

Kena buat vision board travel nih😍

Nak join trip shaklee?? Jom contact saya.. Saya akan ajarkan bagaimana caranya.. 

#tsunamishaklee #tsunami2018 #travel

No comments:

Post a Comment

CARI DI SINI

Followers

TANYA DI SINI