Monday, October 10, 2016

Kenapa Omega Guard Shaklee menjadi supplemen terbaik buat Ibu Hamil.

Assalamualaikum & Salam sejahtera.. saya nak kongsikan tentang kebaikkan omega guard shaee khas buat ibu-ibu yang mengandung. Kenapa omega-3 menjadi nutrisi yang penting buat ibu yg sedang hamil. Ada kesan sampingan ke kepada kandungan? Tentu sama sekali TIDAK. 
Kenapa omega guard shaklee menjadi supplemen terbaik buat ibu hamil
Selalu kita tgk di susu anak kita mesti ada DHA kan..Penting sgt ke DHA ni?? 
mari kita lihat kandungan yang terdapat dalam omega guard shaklee pula. 
( Omega -3 , DHA & EPA )
Untuk mendapatkan kesihatan yang baik, si kecil memerlukan kandungan lemak seperti linoleik asid dan alpha – linolenik asid yang juga dikenali sebagai asid lemak perlu. Asid lemak perlu adalah sejenis lemak yang perlu diambil dari makanan. Hal ini kerana, badan manusia tidak mampu untuk menghasilkannya sendiri.
DHA & EPA adalah lemak rantai panjang dari 2 jenis asid lemak iaitu asid lemak omega 3 & 6  yang semuanya disebut sebagai asid lemak esensial ( essential fatty acid- EFA) yang sgt penting untuk kesihatan & perkembangan tubuh yg baik. EFA lemak penting yg harus diperolehi daripada makanan. Tidak dapat dihasilkan daripada tubuh. 
DHA -->>> membantu meningkatkan kepintaran otak , mata, sistem saraf utama, baik untuk kanak-kanak yg dalam masalah pembelajaran.

EPA -->>> mengurangkan risiko penyakit jantung, sistem imunisasi, tindak balas keradangan. 

🔲 Kepentingan untuk ibu hamil
untuk mengekalkan pengeluaran hormon yang seimbang seperti hormon prostaglandin. Prostaglandin membantu mengawal banyak fungsi fisiologi penting termasuk tekanan darah, penghantaran saraf, tindak balas alergik, fungsi buah pinggang, & saluran gastrousus.

Bergantung kepada jenis asid lemak dalam diet. Ketidakseimbangan juga akan boleh membawa kepada penyakit. Peranan omega 3 mempunyai manfaat yg begitu banyak sperti pencegahan jantung, meningkatkan fungsi kognitif & pengawalan keradangan. Kajian baru dapat dikenal pasti bahawa potensi DHA & EPA untuk ibu hamil ni termasuk kanser, penyakit usus, & penyakit autoimmune lain. 
🔲 Kenapa penting ambil omega 3 semasa hamil?
Mengikut keputusan kajian yang membandingkan wanita mengandung yang mengambil sehingga 1100mg DHA (serta 800mg EPA) setiap hari dengan wanita mengandung yang mengambil cuma 100mg DHA setiap hari, wanita yang mengambil DHA 1100mg melahirkan anak (kanak-kanak A) yang mempunyai tahap IQ iaitu kebolehan berfikir dan memahami yang lebih tinggi (mendapat markah IQ yang lebih tinggi)
 sehingga kanak-kanak itu berumur empat tahun berbanding kanak-kanak yang dilahirkan oleh ibu yang hanya mengambil 100mg (kanak-kanak B). Kanak-kanak A juga mempunyai kualiti tidur yang lebih baik, immuniti yang lebih baik serta kurang risiko alergik.

> perkembangan saraf otak & mata bayi
> pengurangan risiko alergik pada bayi
> boleh mencegah kelahiran pramatang
> mengurangkan risiko pre-eklampsia
> menigkatkan berat kelahiran bayi

🔲 Akibat jika ibu hamil tidak mengamalkan atau kekurangan adalah ia dapat meningkatkan risiko kemurungan pada ibu. Ini dapat menjelaskan mengapa gangguan emosi selepas lahir mungkin menjadi lebih buruk & seharusnya mula dari awal untuk kehamilan seterusnya. 

🔲 Sumber makanan yang mengandungi DHA & EPA ialah ikan air sejuk seperti salmon,tuna,sardin,ikan bilis,ikan hering.

Omega Guard shaklee adalah pilihan terbaik buat ibu-ibu hamil amalkan. 
✨omega guard adalah suplemen omega3 yg kaya dgn DHA, EPA & 7 jenis lemak baik dlm bdn
✨ia telah disaring dgn teliti bg memastikan tiada pencemaran semasa minyak ikan ini diekstrak

❇ Tahu tak omega-3 HANYA DIPEROLEHI DARI MINYAK IKAN & SUSU IBU??
❇ Tahu tak ikan seperti salmon, herring & mackerel sgt kaya dgn omega 3??
❇ Tahu tak omegaguard shaklee hanya diambil dr ikan laut dalam berair sejuk yg mempunyai tahap merkuri plg rendah??
Mommies yg sedang mengandung sekarang bolehlah mula mengamalkan omega ni..banyak sgt khasiatnya.. 

KLIK SINI
untuk ketahui lebih lanjut mengenai omega guard shaklee

Sebarang pertanyaan atau pesanan boleh hubungi /watsapp saya & saya akan memberi konsultasi pada anda sehingga anda berjaya. Amiinn Ya Mujib! 
Ingin mencuba rangkaian produk dari shaklee?? Anda ingin menjana pendapatan dengan shaklee?? Ingin mengubah hidup & kesihatan anda dengan shaklee?? 

Jangan tunggu lagi dan hubungi saya! 

Yaya Abdul Aris 
018 328 4995
Qisyaireen.Blogspot.com

Pengedar sah shaklee senawang , seremban

No comments:

Post a Comment

CARI DI SINI

Followers

TANYA DI SINI