Tuesday, January 19, 2016

PENGALAMAN ANAK PERTAMA BERSAMA SHAKLEE

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Waahh orang lain dah macam-macam entry dah post..kita baru nak mula..hihi.. Kalau dulu rasa macam takde kepentingan tapi sekarang ni rasa macam tak boleh kalau tak hapdet. *poyo je kan* .. Demi pembaca, kali pertama ni saya nak kongsikan pasal pengalaman saya sendiri. Boleh dikatakan review produk juga la kan..hihi.. Harap sabar dan sudi membaca. 
Pengalaman anak pertama bersama shaklee
Tahu tak pasal Shaklee ?? Shaklee dah lama sebenarnya kat malaysia ni. Dari tahun 1988 lagi. Lama kan..tu baru malaysia..kalau nak cerita bila penubuhan shaklee ni lagi la lama. Dan banyak kisah-kisah yang boleh jadi inspirasi kita sebenarnya kalau kita buat research yang lebih mendalam pasal shaklee ni..dan akan buat kita kagum serta rasa selamat dengan shaklee ni. 

Shaklee adalah sebuah syarikat yang menghasilkan vitamin semulajadi. Di asaskan oleh Dr Forrest C Shaklee yang sejak usia bayi, beliau sering jatuh sakit. Macam mana usaha dari ibu bapa beliau bagi memastikan anaknya terselamat dari penyakit maut. 
Prinsip beliau adalah alam semulajadi sentiasa mempunyai jawapan kepada penyakit manusia. Di sebabkan itu beliau menghasilkan vitamin semulajadi Shaklee.

Vitamin semulajadi adalah vitamin yang tidak melibatkan sebarang bahan kimia berbahaya di dalam bahan-bahan pembuatannya. Bahkan proses pembuatan vitamin Shaklee juga semuanya semulajadi.

Dr Forrest C Shaklee merupakan insan pertama yang menghasilkan multi-vitamin pertama di dunia, iaitu Vitalea. Haaa..kalau nak tahu perkataan VITAMIN itu berasal dari multivitamin ini lah. Dulu tak panggil Vitalea..dulu VITalized MINeral. 
Selain daripada ia di asaskan oleh Dr Forrest C Shaklee, vitamin Shaklee adalah vitamin semulajadi yang dibangunkan oleh barisan saintis dunia. Hebat-hebat mereka ni. Bukan calang-calang orang yer. 

KENAPA SAYA INGIN CUBA SHAKLEE ??

Sebelum kita nak cuba apa-apa produk tak kira la untuk pakai atau minum/makan ke mestilah kita akan buat research dulu kan..jadi, memang lumrah manusia akan cuba macam-macam.. Inquire gituu.. Saya percaya kerana shaklee mempunyai Landmark Study. Apa tu?? Boleh klik situ untuk baca lebih lanjut. 

PENGALAMAN BERSAMA SHAKLEE

Saya nak buat testimoni sendiri mengenai ESP & SET BERPANTANG SHAKLEE .. Macam mana saya boleh jatuh cinta & percaya dgn produk Shaklee ni.. Masa tahun 2013 sy baru tahu pasal kewujudan Shaklee ni.. Jadi sy pun tanya dgn Kak Aziyana (a.k.a upline saya) masa tu pasal esp.. Tujuan sy semata-mata nakkan tenaga masa mengandung & masa bulan puasa.. Al maklumlah 1st baby...manja skit.. Saya bli esp sahaja masa tu..

 Sepanjang saya minum, sy rasa perubahan pada diri saya.. Dahla blh buat resipi sendiri..macam-macam sy cuba buat, semua nya sedap.. Maksudnya esp yang rasa mild soya tu kalau campur dengan air lain pun sedap lagi.. Kalau buat smoothie lagi lah umph gitu!  Tak terasa lapar sangat..mampu untuk buat kje lagi..badan bertenaga la kiranya. Tp masa tu sempat sekejap je dlm bulan puasa sbb nk habis da..(pahtu x terfikir nk tambah lagi)

Pendekkan cerita....

Lepas bersalin, saya beli full set berpantang Shaklee.. Tapi masa tu barang dapat lambat sikit. da seminggu lebih bersalin baru dapat set Shaklee.. 100% mkn Shaklee sahaja..tak mkn Jamu pon sebab masa tu baby saya ada jaundice.. Nak cerita pasal jaundice baby ni pula.. anak sy masa hari ke-3 camtu ada kuning. Saya tak mkn Jamu, sbb panas. Mak sy suruh minum air susu kambing yg piau tu ok..fuh! Kembang juga la tekak ni nk menelannya.. ( padahal org lain relek je kan) sy minum air pegaga..ape lg ek?? Ermm, mcm2 la kena mkn..tp kuning baby tetap tak turun... Bila Shaklee sampai je terus saya tak minum semua tu sebab loya tekak nak telan dah..

Saya makan shaklee, next appointment MasyaAllah..tekejut sy terus turun mendadak..doc kata tak payah amik darah da.. Doc tanya saya makan ape, sy ckp mkn Shaklee..die kata " oooo..gud2! Teruskan makan. " 
Syukur Alhamdullilah..kalau tak sedih saya tgk tangan baby yg kecik tu kne amik darah.. Dah la payah nk cari urat.. Hmm..
Ni haa buktinya... 

Lepas tu, part sy pula Alhamdulillah nak membuang tersangat la mudah..smooth je okey... Lega je.. Hahaha.. Rahim cepat kecut, luka Alhamdulillah cepat baik.. Dan yg ketaranya kulit sy masa mngandung jadi hitam disesetngah tmpat terus hilang.. jd sekata dah..smpi adik Ipar dok tanya-tanya maka  ape..hihi.. Kuku jd kilat n pink-pink gitu.. Rambut kurang gugur, badan rasa bertenaga, tak lesu la.. 

Susu badan Alhamdulillah melimpah ruah.. Kadang tu asik kena tukar baju je.. Ermm.. Dan yg paling-paling sy suka berat badan sy turun .. Padahal sy mkn jgk nasi..mngkin sbb pembuangan toksin yg lancar.. So,berat badan sy maintain. Bila 1st time cek Kat klinik, nurse tu smpi suruh saya timbang lg skali die nk tgk..sbb turun bnyak.. Smpi die kata, klu camni die pon nk mngandung lg..tak payah risau katanya.. Muahahaha

Ni baru sebulan Uollss..

Bila da ada pngalaman sndri mcm ni kan, kita tak takut nk kongsi dgn org lain..dalaman yg paling penting untuk kita jaga.. Lepas tu baru la start mkn jamu...masa tu mkn jamu dewi dara..serius tau mmg best jamu tu.. Cuba la..hihi.. Banyak khasiat set berpantang ni.. Complete tau. Untk susu badan, untuk kurus, buang toksik, cuci usus, kecantikan kulit, rambut..haiihh bnyak la.. 

Anak pertama kan.. Lepas bersalin anak kedua ni banyak pengalaman dah.. Banyak belajar benda baru dah.. Semakin matang dalam menguruskan segala-galanya. InSyaaAllah. Dengan adanya sokongan suami/keluarga kita boleh berpantang dengan tenang dan ceria. Amiinn.. 


Pada yang akan berpantang sendiri. Jangan khuatir dan gusar.. Baca tips ini. Tak salah saya nak berkongsi kan.. Mudah-mudahan memberi manfaat buat mommies2 diluar sana. 


KLIK >>> TIPS BERPANTANG SENDIRI 



No comments:

Post a Comment

CARI DI SINI

Followers

TANYA DI SINI