Sunday, March 20, 2016

SIAPA YANG MEMERLUKAN ESP ??

Assalamualaikum semua..salam sejahtera.. mesti semua dah tahu mengenai shaklee kan.. kalau dah kenal shaklee mesti kenal produk-produk shaklee. Antara produk yg hot dan menjadi kegemaran ramai semestinya ESP (Energizing Soy Protein)
Siapa yang memerlukan esp??
Dulu-dulu ESP ni biasanya dikaitkan dgn mak-mak menyusu - sebagai milkbooster katanya...
Tapi sebenarnya, ESP ni semua orang pun perlukannya! Tidak kira usia, lelaki atau pun wanita..semua boleh. Soya yg tinggi dengan sumber protein. 


Walaupun sangat banyak kontroversi tentang soya...
- dikatakan penyebab kanser
- dikatakan penyebab masalah alergik
- dikatakan penyebab masalah kulit
- dikatakan penyebab lelaki mandul
Tapi bila masyarakat yang mengamalkan soya beratus tahun tiada masalah kesihatan (malah lebih sihat dari masyarakat tempat lain, maka timbul teori baru - kerana mereka makan soya yg ditapai (fermented soy). Soya yg dah ditapai dikatakan tak bahaya mcm soya yg tak ditapai.

Tapi... Beberapa (banyak) kajian dibuat ke atas soya... Baik yg ditapai atau tidak, ke atas bekas pesakit kanser & orang sihat juga.

Kesimpulan dari kajian-kajian tersebut :
- tiada beza samada soya ditapai atau tidak ditapai.

- produk soya tidak menjadi faktor bekas pesakit kanser mendapat semula kansernya, atau orang sihat mendapat kanser.

- orang-orang Jepun (pemakan soya tegar) sihat je takde plak yg mandul. Diorang tak beranak ramai bkn sbb mandul. Mcm tu juga org Jawa. Ramai2 belaka anaknya.

- kebanyakan kajian ke atas bahaya isoflavones (phyroestrogen dlm soya) dilakukan ke atas isoflavones secara isolated, bukan dilakukan ke atas kacang soya.

Walau macamanapun, seperti juga makanan lain, baik soya atau apa2 je, kita mesti ambil dalam kadar sederhana... Tidak berlebih2. Terlebih makan nasi pun boleh bawa kesan tak elok kepada kesihatan.

Jadi,kenapa saya kata esp ni pilihan ramai? 
ESP Shaklee ni dibuat daripada kacang soya non-GMO (soya2 skg ni kebanyakan GMO), diproses tanpa menggunakan alkohol, asid, alkali mahupun suhu tinggi. Untuk ekstrak protein daripada produk, banyak yg guna alkohol tapi Shaklee tak. Kacang soya ni diproses dgn air je.
Oleh itu kita pun nk jaga kualiti ESP, jgn bancuh dgn air panas yg melebihi 40`celcius  supaya protein dia terjaga. kalau ikutkan bukan esp sahaja malahan apa brand dan jenis vitamin pun tidak boleh dibancuh dengan air panas 40`c ke atas. termasuklah susu formula anak..tak kisah apa brand, kita mesti bancuh susu dengan meletakkan air panas dahulu, kemudian letak air suam supaya air menjadi suam lepas tu barulah boleh meletakkan susu formula tersebut. 

Semakin kita meningkat usia, kita perlukan protin utk jaga otot kita. Otot yg lemah menyebabkan metabolisma menurun... Akibatnya? Badan senang naik!!!!


Amalkan ESP utk jaga otot especially diri sendiri, pasangan, ibu bapa...
Protin-protin lain di pasaran, terutama kalau yg dipanaskan, ia bukan je mengurangkan kandungan protein tapi juga protein tu jadi rosak & tak dpt dicerna dgn baik oleh tubuh kita. Bila kita tak dapat cerna protin dgn baik, macam-macam lah masalah kesihatan sperti alegik, ekzema dan sebagainya.


Mula2 kita kena buat utk ahli keluarga kita, pastikan famili kita dpt bekalan protein terbaik, bukan asal makan protein je tp sbnrnya hampas.Tak rugi amalkan ESP, banyak kesan sampingannya!
KLIK


Yang penting sekali, khasiat esp ini bukan sahaja tertumpu untuk kulit atau kecantikkan. Malah esp boleh juga diminum oleh pesakit gastrik, diabetes, jantung, dan ramai lagi. Tapi ada juga yang tidak digalakkan untuk minum seperti pesakit buah pinggang. 
BACA --->> KENALI ESP
Dari link diatas anda boleh ketahui serba sedikit mengenaik Esp. Ramai yang sudah temui jalan untuk penyelesaian masalah-masalah mereka. Dan hasilnya semuanya 100% positif. Semua berjaya!
Mari lihat..

Antara Testimoni-testimoni terbaik ESP
>>> selamat diminum untuk pesakit gastrik<<<

>>> mengembalikan keremajaan wajah<<<


>>> Memulihkan keadaan kulit wajah daripada jerawat & parut jerawat <<<
>>> Membantu mengatasi masalah rambut gugur <<<


>>> membantu menurunkan berat badan yg ideal<<< 
>>> pelbagai khasiat yg dapat kita perolehi dengan esp <<<

Mengamalkan esp dalam harian kita dapat memberi kita nutrien yg secukupnya. Membantu tubuh badan agar lebih sihat lagi. Sihat dalaman maka cantiklah luaran. 

Jom sihat dan cantik dengan ESP SHAKLEE.

Boleh dapatkan juga untuk set-set combo bersama Esp. 


Sebarang pertanyaan atau pesanan boleh hubungi /watsapp saya & saya akan memberi konsultasi pada anda sehingga anda berjaya. Amiinn Ya Mujib! 
Ingin mencuba rangkaian produk dari shaklee?? Anda ingin menjana pendapatan dengan shaklee?? Ingin mengubah hidup & kesihatan anda dengan shaklee?? 


Jangan tunggu lagi dan hubungi saya! 

Pengedar Sah Shaklee Senawang/ Seremban

Yaya Abd Aris
018 328 4995
qisyaireen.blogspot.com

#tsunamishaklee #greatSID 
#amazing10 #emeraldswift 
#shakleeeffect #emeraldfamily 
#liveamazing 
#WAHM #shakleesenawang


No comments:

Post a Comment

CARI DI SINI

Followers

TANYA DI SINI